NIEoczywista Obsługa Klienta w FOMLY

Jakie znaczenie ma transport gabarytowych przesyłek do klienta?

Ma! I to bardzo duże, z czego sprawy sobie nie zdają w większości firmy handlowe bądź produkcyjne, sprzedające duże rozmiarowo produkty, wymagające niejednokrotnie kilkuosobowej ekipy do wniesienia samej paczki, nie mówiąc o złożeniu i ustawieniu sprzętu w danym miejscu.. I tu pojawia się problem.. 🙂

Co mam zrobić z tym wielkim pudłem ważącym 90kg, które kurier zostawił pod moim domem?!

Chcemy uświadomić Cię, Drogi Czytelniku, o pewnym, być może dla niektórych mało znaczącym, elemencie obsługi klienta jakim jest transport mebli w miejsce docelowe wraz z ich wniesieniem, rozpakowaniem i ustawieniem. W zdecydowanej większości przypadków zakup mebli, bądź innych wielkogabarytowych produktów jak np. telewizory, domowe bieżnie, rowery stacjonarne etc., organizowany jest przez sprzedawców w możliwie najprostszy sposób: 

Klient kupił → organizujemy możliwie najtańszy transport (czytaj: kurier/spedycja) → kierowca zostawia paczkę na wycieraczce, bądź w przypadku przesyłek paletowych POD BLOKIEM / DOMEM (!!!) → sprawa załatwiona, wszyscy szczęśliwi… ale czy na pewno?!

Winy dostawców w tym zasadniczo nie ma, gdyż standardowe usługi kurierskie nie obejmują wnoszenia, składania i ustawiania sprzętu w miejscu docelowym np. w mieszkaniu bądź biurze klienta. Z reguły aby do tego doszło klient musi liczyć na to, że kurier zgodzi się wynieść mebel do domu za dodatkową opłatą. Sytuacja zdaje się nie być tak kłopotliwa, jeśli mieszkasz w domu, bądź masz biuro na parterze, bo odległości wtedy nie są już takie duże. Ale jeśli mieszkasz w bloku bądź swoją firmę zlokalizowałeś na 10. piętrze biurowca, nie jest to już takie proste. Co więcej, nawet gdyby kurier był na tyle uprzejmy, że zaoferowałby wniesienie paczki, często jej waga i rozmiary nie pozwalają mu na to, aby to zrobić samodzielnie – kolejny problem, trzeba organizować ekipę do pomocy. Ale co jeśli jesteś kobietą, która jest aktualnie sama w domu i nie masz nikogo do pomocy?! Kolejny problem.. I tak dalej i tak dalej… Problemy piętrzą się same!

No dobra, paczka paczką, ale co jak jest to przesyłka paletowa ?

Dla mebli takich jak sofy, leżanki, narożniki itp. jedyną dopuszczalną przez przewoźników  formą przewozu jest przesyłka paletowa i tu właśnie zaczynają się schody. O ile większą paczkę ważącą do 30kg (zasada ta dotyczy większości większych firm kurierskich) kurier jest zobowiązany wnieść pod drzwi, tak w przypadku palety ma ją zostawić w najbliższym możliwym miejscu, do którego jest wstanie dojechać wózkiem paletowym. Wtedy nie dość, że jako odbiorca takiej przesyłki zostajemy z kłopotliwym ładunkiem pod domem lub blokiem, to jeszcze musi sobie ją jakość “wtargać” do domu, po schodach, windą, nieważne… musi to jakoś zrobić 😉 

Wielu z nas zamawiając np. meble do domu nie zdaje sobie sprawy z tego, że ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ Z NICH przekracza rozmiary zwykłych przesyłek kurierskich, więc jedyną opcją jaką ma sprzedawca jest zlecenie transportu na palecie o wymiarach 120x80cm (jeśli przesyłka przekracza wymiary palety, pozostaje tylko transport spedycyjny, bądź zaprzyjaźniona firma transportowa). Idąc dalej, zamawiając taki towar otrzymujemy tylko informację, że będzie to przesyłka paczkowa/paletowa, natomiast nikt nas nie informuje w jaki sposób ta przesyłka wyląduje (bądź nie!) pod naszymi drzwiami. Najczęściej zostajemy postawieni przed faktem dokonanym, gdy dzwoni do nas kierowca z informacją, że będzie za godzinę z paletą pod blokiem – taka jego rola, nie jego za to winić. W końcu zakupu dokonaliśmy u firmy X, dostawca jest jedynie dostawcą i dostaje wynagrodzenie za przewiezienie przesyłki z punktu A do B. I znowu, klient zostaje tym razem z PALETĄ POD BLOKIEM. Radź sobie sam!

Sam kilkukrotnie byłem w podobnej sytuacji, na szczęście miałem kogoś do pomocy, udało się rozpakować paletę i mniejszymi partiami wnieść przesyłkę po schodach, do windy i do mieszkania.. Kosztowało to sporo czasu i zachodu, ale się udało.. UFF!

A przecież można było tego uniknąć, sprzedawca mógł się wykazać elementarną wręcz kreatywnością i tak zorganizować logistykę, abym nie musiał sam myśleć o tym w jaki sposób wnieść przesyłkę do mieszkania. Czas, praca, kręgosłup w końcu też jest tylko jeden.. Można było tego uniknąć, a w zasadzie ktoś mógł mi tego zaoszczędzić! Czy Ty, Czytelniku, nie chciałbyś aby sprzedawca zaoszczędził Ci tylu kłopotów z prostą czynnością jaką jest transport docelowy zamówionych przez Ciebie produktów? Założę się, że TAK 😉

Hurraaa! Wreszcie mam zamówione meble w domu… i tonę kartonów, streczu, styropianu i foliowych opakowań na korytarzu 🙂

Jeśli już udało nam się w pocie czoła wnieść nasze zamówione skarby do domu/mieszkania/biura, rozpakować całość, ustawić w miejscu docelowym, z reguły mamy jeszcze do wyniesienia i posegregowania masę odpadów transportowych jak kartony, styropiany zabezpieczające czy opakowania foliowe. Z tym wielkiego problemu nie ma, jest to lekkie, pakujemy wszystko do windy i na około 14 razy jedziemy w tą i z powrotem do śmietnika, żeby pozbyć się śmieci. Najlepsze jest to, że tego też sprzedawca mógł ci zaoszczędzić!

Dlaczego (prawie) wszyscy zostawiają klientów z takimi problemami ?

A temat przecież jest pozornie prosty: wystarczy tak zorganizować logistykę, aby tych problemów klientom zaoszczędzić! I nie jest to żadne zagadnienie z dziedziny fizyki kwantowej, tylko zwykła, dobra organizacja działania, oparta o kontakty z zaufanymi podwykonawcami. Proste? Tak, proste, tylko dlaczego wciąż wielu sprzedawców nie zwraca na to uwagi  i zostawia klienta z faktycznym PROBLEMEM? Odpowiedź nasuwa się sama: gdyż tak jest wygodniej i pewnie taniej dla sprzedawcy, który NIE TROSZCZY SIĘ o klienta. 

Postanowiliśmy więc zrobić to inaczej niż wszyscy… No dobra, inaczej niż WIĘKSZOŚĆ 😉

Jak więc wygląda NIEoczywista Obsługa Klienta w FOMLY?

Bardzo prosto i przyjemnie, zarówno dla naszych klientów.. jak i dla nas samych 🙂 Jesteśmy bowiem po to, aby rozwiązywać wszelkie problemy klientów, z którymi się zmagają, również te pozornie błahe, które w efekcie zamieniają się w niezadowolenie z zakupu/obsługi niedługo po zapłacie za towar.. (sic!).

U nas wygląda to następująco:

  1. Zamawiasz i płacisz za towar – nie ma znaczenia czy gotowy produkt ze sklepu www.sklep.fomly.pl czy zamówienie indywidualne według własnego projektu, nie ważne czy 1 małą pufę czy 10 sof na wyposażenie Twojej restauracji czy poczekalni dla klientów w klinice dentystycznej. Każde zamówienie traktujemy z taką samą uwagą i dbałością o szczegóły.
  1. Organizujemy transport od nas do Ciebie: jeśli jest to mała paczka będzie to zapewne zwykła usługa kurierska co pozwoli dostawcy na wniesienie jej do Twojego domu/firmy, ale w przypadku większych gabarytów będzie to najpewniej przesyłka paletowa, bądź dedykowany transport zewnętrzny. Zasadniczo kto będzie wiózł Twoją przesyłkę nie powinno mieć dla Ciebie znaczenia, to tylko kwestie informacyjne 😉
  1. Nie zostawiamy Cię z PROBLEMEM – organizujemy usługę wnoszenia/rozpakowania/ustawienia: w branży transportowej usługa ta fachowo nazywa się “home delivery”. Możesz być pewien, Drogi Czytelniku, że nie zostaniesz z paletą ani z 90kg paczką pod blokiem. Nasi dostawcy są zobowiązani do tego aby ją przetransportować do Ciebie, wnieść gdziekolwiek trzeba, rozpakować i ustawić w miejscu docelowym. Jeśli jest to wyjątkowo duże ilościowo zamówienie, organizujemy większą ekipę “montażową”, aby logistycznie wszystko przebiegało sprawnie! Ale na tym nie koniec… 🙂
  1. Zabieramy wszystkie śmieci, opakowania etc. i wyrzucamy je we wskazanym przez Ciebie miejscu – niby niewiele, ale jednak. Szczególnie w dużych zamówieniach ilość opakowań, towarzyszących im wypełniaczy czy zabezpieczeń jest znacząca. W większości przypadków nie będziemy mogli ich niestety zabrać ze sobą, nie możemy obarczać naszych podwykonawców koniecznością wożenia ton śmieci, gdyż taka usługa mogła by nas (a pośrednio również Ciebie) kosztować wielokrotnie więcej. Natomiast ekipa, która zawita u Twoich drzwi, będzie zobowiązana do tego, aby zabrać śmieci i wyrzucić je w Twoim śmietniku.
  1. Twoje zamówienie jest rozpakowane, ustawione w ustalonym miejscu, śmieci zabrane, a Ty możesz wreszcie cieszyć się z tego co kupiłeś! 🙂 

To chyba nie wymaga dalszego komentarza.. 🙂

Zbyt piękne aby było możliwe? 

Być może, ale z nami tak to właśnie wygląda, krok po kroku jak wyżej, więc usiądź swobodnie i czekaj na moment, w którym Twoje zamówienie wyląduje u Ciebie w domu/mieszkaniu/biurze – my zajmiemy się wszystkim co jest wcześniej!

Pewnie trudno uwierzyć, więc tym bardziej warto spróbować z nami zrobić biznes 😉 Nie odkryliśmy na nowo Ameryki, takie metody są branży wyposażania wnętrz stosowane o dziwo relatywnie rzadko, a to nas naprawdę bardzo dziwi. Dlatego jesteśmy tu po to, aby to zmienić.

Do usłyszenia/zobaczenia!

E-book

Jak zadbać o higieniczną czystość mebli w przestrzeniach publicznych?

Podziel się tym!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Tomasz Ilnicki

Tomasz Ilnicki

Opiekun klienta
Ogłoszenie na Facebooku dla UE! Musisz się zalogować, aby przeglądać i publikować komentarze na FB!

Katalog Fomly

Odbierz bezpłatnie katalog mebli FOMLY i poznaj ulubione modele naszych klientów.

Sprawdź też:
Ogłoszenie na Facebooku dla UE! Musisz się zalogować, aby przeglądać i publikować komentarze na FB!

Uzupełnij swoje dane

a na podany adres e-mail prześlemy katalog

Strona korzysta z plików cookies. Wyświetl szczegóły - Polityka prywatności